Regulamin

 

REGULAMIN REKRUTACJI UCZNIÓW i NAUCZYCIELI DO PROJEKTU ERASMUS+

pt. „Razem dla zdrowia”

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Erasmus + Akcja KA122-SCH - Krótkoterminowe projekty na rzecz mobilności uczniów i kadry w sektorze edukacji szkolnej

Nr projektu 2023-1-PL01-KA122-SCH-000120377

§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Regulamin określa zasady rekrutacji uczestników do projektu pt. „Razem dla zdrowia”, którego cele w okresie od 1.11.2023 do 31.10.2023 r. to:

a) Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego uczniów.

b) Promowanie zdrowego stylu życia i profilaktyka uzależnień.

c) Zachęcanie do aktywności fizycznej.

d) Promowanie wartości europejskich - rozwinięcie postaw szacunku, otwartości dla innych kultur.

e) Wzrost znajomości języka angielskiego wśród uczniów.

2. Rekrutacja uczestników do projektu odbędzie się w oparciu o potrzeby placówki, rozpoznane i określone w ramach prac nad projektem.

3. Rekrutacja odbywać się będzie zgodnie z zasadami równości ze względu na płeć, wiek, narodowość, wyznanie, pochodzenie, poziom sprawności, sytuację społeczną i ekonomiczną uczestników mobilności.

4. Zaplanowany jest udział 15 uczniów i 3 nauczycieli ich uczących w jednej mobilności zagranicznej do Hiszpanii (planowany termin wyjazdu to 7-14 kwietnia 2024r).

5. Mobilność, o której mowa powyżej, dedykowana jest w pierwszej kolejności uczniom klas siódmych i nauczycielom ich uczącym.

6. Organizacją przyjmującą jest szkoła odpowiadająca poziomem edukacyjnym poziomowi nauczania w naszej placówce - Institut Ermessenda de Girona.

7. Mobilność, o której mowa, umożliwi osiągnięcie celów projektu, które wymienione są w punkcie 1. niniejszego paragrafu.

8. Mobilność trwa 8 dni (wliczając podróż).

9. Rekrutacja uczestników zostanie poprzedzona informacją zamieszczoną w zakładce dedykowanej projektowi na stronie internetowej szkoły oraz opublikowaną na profilu facebookowym placówki. Zostanie także rozesłana przez dziennik elektroniczny do rodziców/opiekunów uczniów, a także nauczycieli.

10.Informacja ta uwzględniać będzie zasadę otwartości i równości.

11.W celu przeprowadzenia rekrutacji została powołana Komisja Rekrutacyjna, w skład której wchodzą: dyrektor, koordynator oraz nauczyciel języka angielskiego.

§ 2. WYMOGI FORMALNE DO UDZIAŁU W MOBILNOŚCI

1. W mobilności mogą wziąć udział uczniowie i nauczyciele, którzy:

a) będą mieli ukończone 13 lat w dniu wyjazdu;

b) są formalnie uczniami/nauczycielami placówki, której dedykowana jest mobilność;

c) posiadają dokument tożsamości (dowód lub paszport) ważny co najmniej 6 miesięcy od daty wyjazdu oraz kartę EKUZ;

d) nie mają przeciwwskazań zdrowotnych do udziału w wyjeździe (dotyczy szczególnie lotu samolotem);

e) zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie w wyniku procedury rekrutacyjnej opisanej w paragrafie następnym.

§ 3. ZASADY REKRUTACJI UCZESTNIKÓW DO PROJEKTU

1. Komisja Rekrutacyjna wyłoni odpowiednio 15 uczniów, a także 3 nauczycieli – uczestników mobilności (patrz § 1 ust. 4 niniejszego regulaminu). Zrekrutuje również co najmniej 3 uczniów rezerwowych i co najmniej 1 nauczyciela rezerwowego.

2. Uczestnicy zostaną wyłonieni na podstawie analizy Formularzy Rekrutacyjnych. Wypełnienie formularza, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 (dla uczniów) lub nr 2 (dla nauczyciela) do niniejszego Regulaminu, jest warunkiem udziału w rekrutacji do udziału w projekcie.

3. Podczas procedury rekrutacyjnej kandydatom do udziału w projekcie (uczniom i nauczycielom) zostaną przyznane punkty zgodnie kryteriami zawartymi w Formularzu Rekrutacyjnym. Punkty następnie zostaną zsumowane i na tej podstawie zostaną utworzone lista rankingowa i lista rezerwowa.

4. Kryteria podlegające ocenie punktowej:

4.1. W przypadku UCZNIÓW:

a) Ogólna frekwencja na zajęciach od początku roku szkolnego (nie dotyczy osób przewlekle chorych, które informację o chorobie przewlekłej mają w orzeczeniu lub zaświadczeniu lekarskim),

( maksymalnie 10 pkt).

b) Ocena z zachowania na koniec poprzedniego roku szkolnego ( maksymalnie 10 pkt).

c) Zaangażowanie, w tym  liczba pochwał ( maksymalnie 10 pkt).

d) Średnia ocen z jęz. angielskiego od początku roku szkolnego ( maksymalnie 10 pkt).

f) Punkty dla uczniów o mniejszych szansach – niepełnosprawność, różnice kulturowe, uczeń napotykający na bariery geograficzne, trudności edukacyjne, przeszkody natury ekonomicznej, społecznej, problemy zdrowotne (maksymalnie + 10 pkt).

g) Maksymalna liczba punktów, jaką może otrzymać uczeń, wynosi 50. Źródłem weryfikacji powyższych informacji będą dziennik elektroniczny danej placówki, SIO, dokumenty dostarczone przez ucznia.

4.2. W przypadku NAUCZYCIELI:

a) Znajomość języka angielskiego (5 pkt).

b) Nauczyciel języka angielskiego w klasie objętej mobilnością (5 pkt).

c) Wychowawca klasy, której dedykowana jest mobilność (5 pkt).

d) uprawnienia do kierowania wycieczkami szkolnymi potwierdzone stosownym dokumentem (5 pkt).

e) punkty dla nauczycieli o mniejszych szansach - niepełnosprawność, różnice kulturowe, bariery geograficzne, trudności edukacyjne, przeszkody natury ekonomicznej, społecznej, problemy zdrowotne (maksymalnie + 5 pkt).

Maksymalna liczba punktów, jaką może otrzymać nauczyciel, wynosi 25. Źródłem weryfikacji powyższych informacji będzie dziennik elektroniczny danej placówki, akta osobowe nauczyciela oraz pozostała dokumentacja szkolna.

5. Uczestnik i jego rodzice lub opiekunowie prawni mogą złożyć odwołanie od decyzji Komisji Rekrutacyjnej w terminie 7 dni od momentu ogłoszenia wyników rekrutacji.  W odwołaniu należy dokładnie opisać pojawienie się nowych okoliczności, które mogą mieć wpływ na decyzję, a które nie były znane Komisji Rekrutacyjnej w chwili jej podejmowania oraz przyczyny, dla których te okoliczności nie zostały przedstawione wcześniej. Każde odwołanie rozpatrywane jest indywidualnie.

6. Decyzja Komisji Rekrutacyjnej jest ostateczna.

§ 4. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Ogłoszenie wyników rekrutacji, tj. publikacja list uczestników, nastąpi po zamknięciu zbierania Formularzy Rekrutacyjnych.

 2. Złożenie Formularza Rekrutacyjnego zobowiązuje kandydata do aktywnego podejmowania działań projektowych przez cały okres jego realizacji.

3. W przypadku zaistnienia sytuacji uniemożliwiającej odbycie mobilności danego uczestnika w zaplanowanym dla niego terminie, w mobilności weźmie udział kandydat z listy rezerwowej.

4. Dokumenty rekrutacyjne przechowuje koordynator projektu.

5. Koordynator zastrzega sobie prawo zmiany treści niniejszego regulaminu. Aktualna wersja regulaminu dostępna jest na stronie internetowej projektu.

6. W przypadku spraw nieuregulowanych tym regulaminem decyzję podejmuje koordynator projektu w porozumieniu z dyrekcją szkoły.

 7. Regulamin obowiązuje w całym okresie realizacji projektu.

 

Załączniki:

1. Formularz Rekrutacyjny dla Ucznia (FRU)

2. Formularz Rekrutacyjny dla Nauczyciela (FRN)

Koordynator

Marzena Zrobek



Komentarze

Popularne posty